pondelok 15. decembra 2014

Minerálny púder Alterra

Ahoj, kočky!

Od konca leta som mala dosť času, aby som si ujasnila, aký je môj vzťah k minerálnym mejkapom. V auguste a v septembri som sa im nejako oddala, pretože som si kúpila tri rôzne - druhovo i cenovo. Jeden práškový, druhý kompaktný, tretí tekutý. Nájsť si k nim správnu cestu bolo pre mňa dosť zložité a náš vzťah prešiel viacerými zmenami. Nemá veľmi zmysel rozoberať to takto všeobecne, pretože každý z mejkapov dostane na blogu príležitosť ukázať sa samostatne. Začnem tým najlacnejším.

ALTERRA, SYPKÝ MINERÁLNY PÚDER


Značku Alterra je možné zohnať v nemeckej drogérii Rossmann (neviem, či ju majú aj v českých pobočkách). Je to značka prírodnej kozmetiky za viac než skvelé ceny a v spotrebiteľských testoch sa jej výrobky tešia výborným hodnoteniam. To ma nabádalo sa po značke poobzerať a niečo vyskúšať. Jej obaly dekoratívky nie sú zvlášť vábne (aspoň pre fajnšmekerku, ktorá vo veľkej miere kupuje práve obal), no ale odolajte, keď sa vám pod ruky tlačí niečo za štyri eurá, čo iné značky predávajú za viac ako dvadsať.


Vybrala som si teplejší odtieň 02 Honey, pretože na výber veľmi nebolo. V stojane som našla len dva odtiene a myslím, že len dva bývajú v ponuke. Ten druhý bol o dosť svetlejší, ale už si nepamätám, či to bol 01 Vanilla alebo 03 Sand. O kúpe správneho odtieňa som bola presvedčená dovtedy, kým som sa ho nepokúsila vrstviť a kým som v práci nezistila, že vyzerám ako po týždňovom pobyte v trópoch. Ale o tom neskôr.


Pozrime sa najskôr na balenie. To vyzerá veľmi lacno, avšak lacné aj bolo. Takže sa nešťažujem. Riešené je tak, že spodná časť s púdrom je prikrytá "sitkom", cez ktoré sa púder bezpečne nasype do inej nádobky, napríklad do vrchnáčika a medzi nimi je priskrutkovaný aplikačný štetec. Ten je mimochodom úplne šialený, pretože je extra divný - tvrdý a pichľavý a pôsobí ako skrepovatené vlasy dákej starodávnej bábiky. Do koša letel skoro okamžite.
Za tých pár mesiacov, čo mejkap mám, som ho veľakrát prenášala v batožine a obalu sa nič nestalo, čo sa mi páči, no bez "štetcového krytu" sa mi viac vysypal a zaliezol medzi "cestičky" skrutkovania. Dá sa to vyčistiť, ale bežne to balenie pôsobí tak "ušmudlane", a to aj vďaka tomu, že sa z neho zakrátko zošúpali strieborné nápisy.


Balenie obsahuje 7 gramov púdru, čo nie je až tak veľa, no mne to pripadá dosť. Nie som veľký zástanca megabalení. Ide o vegánsky produkt, v ktorom nájdete aj extrakt z granátového jablka či jojobový olej. Všetko bio. Žiadne syntetické konzervačné látky, obsahuje však aj oxid kremičitý a mastenec. Spotrebovať ho treba do 12-tich mesiacov.


Spomínala som nešťastný štetec. Ním sa naozaj nedalo spraviť nič, akurát si rozoškriabať tvár do krvi, takže som siahla po buffer štetci od Zoeva, ktorým som si púder do vyčistenej a ošetrenej pleti malými krúživými pohybmi vtláčala. Tak som to odpozorovala z niekoľkých videí, kde sa bloggerky snažili takýmto sôsobom nalíčiť. Funguje to. Až na ten bordel okolo. Prášiaca kozmetika ma celkom rozčuľuje, ale toto prášenie bolo o to horšie, že som chcela vrstviť, takže sa tá dávka znásobila.


Prášok na ruke vyzerá inak ako v skutočnosti. Fotka je robená bez blesku, za denného svetla, ale púder je v skutočnosti viac medový. Odtieňu mojej pleti sedí veľmi dobre, avšak dosť oxiduje (a neprišla som na príčinu, pretože som podeň skúšala pleťový olej, krém, gél, oxidoval stále). To by však nebolo všetko. Najviac ma rozčuľoval tým, že hoci prášok na prvý pohľad vyzerá farebne ucelene, keď som si ho rozotrela na pleť, skoro vždy sa mi tam objavila nejaká tmavá šmuha, konkrétne tmavohnedá čiarka akoby ma nieko popísal ceruzkou. Pre mňa dosť neprípustná vec, pretože takto som sa párkrát ocitla v práci! 
Výdrž má priemernú. Myslím si, že na normálnej a suchej pleti by to mohol dotiahnuť aj na celý deň, no na mojej zmiešanej som ho musela po cca 4 hodinách obnoviť.
Keď to celé zhrniem, myslím, že nemá zmysel viac s púdrom experimentovať. Nebyť tých farebných čiarok a oxidácie, všetko by bolo okej, čo však neznesiem, je v priebehu dňa tmavnúca tvár. Možno ten svetlý odtieň by to nerobil, ale skúšať ho nebudem.
Obsah: 7 g
Cena: cca 4 €

bez mejkapu

s mejkapom (všimnite si jeho kryciu schopnosť na brade, prekryje aj nedostatky, pleť vyzerá veľmi prirodzene)

s mejkapom
Pekný deň!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára